نشریه نگاری

نشریه نگاری

امروز 93.5.10

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۰۳ ب.ظ
 در عالم معنا اگر هرچی در درون ما بنا شد ،نقش عرش پیدا می کند ک خدا در انجا مستقر می شود "الرَّحْمَنُ عَلَی الْعَرْشِ اسْتَوَی"  قلب مومن عرش خدا است. فرمان های الهی در عرش صادر می شود.مرکز فرماندهی خدا عرش است. و این می تواند دل من و شما باشد. امام عصر ارواحنا فداه مرکز فرماندهی خداست .

مومن کسی است ک آنقدر ایمانش اوج گرفته است ک ذوب در امام زمانش شده است. امام زمان جان است و ما اعضایی می شویم ک مجری اراده آن جان قرار می گیریم. آن وقت صدق می کند ک قلب ما عرش خدا است،اگر آدم دل ب کسی بدهد دل را او اداره میکند.آدم بی دل ،دل مال خودش نیست، دل داده است،دلبر دل آن را تماما در اختیار خودش قرار گرفته.

زیارت نامه های حضرات معصومین علیه سلام در جلد های معارف دین است. در دعاها اسراری وجود دارد ک در روایات آن اسرار نیست.خود زیارت نامه هایی ک از ائمه برای ما رسیده همین حالت را دارد.زیارت نامه ها خیلی اسرار آمیزند و معارف خیلی بلندی در این زیارت نامه ها گنجانده شده است ک اگر کسی اهل باشد از طریق خواندن این زیارت نامه ها معراج برایش پیش می آید.بودند اشخاصی ک کنار حرم حضرات معصومین حالت مکاشفه براشون پیش می آمد،چشم برزخیشون باز میشد.

زیارت نامه ها مدارج معارج است .با زیارت حضرت ثامن الحجج کسی ک زائر است ب این مدارج می رسد.

آقای بهجت فرمودند: زیارت ک میروید ب صحن ک میرسید اذن دخول بخوانید اگر دلتان شکست اشکتان جاری شد اجازه دارید ک ب عنوان زائر وارد شوید ولی اگر دلتان نشکست اشکی ب شما داده نشد مشخص می شود ک شما ب عنوان زائر قبول نشدید. علامت زائر بودن شکستگی دل است است ک برای انسان پیش می آید و نشانش اشک جاری است.

یکی از زیارت نامه هایی ک در حرم همه امامان خوانده می شود زیارت جامعه ی ائمّة المؤمنین است. این زیارت جامعه بسیار مهم است.بسیاری از شما از راه های مختلف و راه های دور آمدید همت باشد ک ان شاءالله در حرم امام رضا اربابتان را ببینید.

از مرحوم شیخ بهایی پرسیدند ک:شما امام زمان را دیده اید؟  جواب دادند ک هم در خواب دیده ام و هم در بیداری.

در زیارت جامعه ائمه این جمله را می خوانیم ک شما دلی دارید ک این دل در اختیار خودتان نیست،خدا مالک این دل است

خداوند متعال این دل شما را تربیت می کند و پرورش می دهد." القلب حرم الله فلا تسکن فیه غیر الله " قلب بارگاه خداست در بارگاه خدا غیر خدا را راه ندهید.

این دل دادن برای همه چیزی نیست ک نشود لکن برای خانوم ها معمولا آسان تر است آنها زود هیجانی می شوند زود شکسته می شوند زود منقلب می شوند زود اشک میریزند و این وصل میکند انسان را ب خدای متعال.

دل باید در گروی او باشد هر کس و بی کسی را در دل راه ندهیم این هنری است اگر بخواهیم دل ما ضایع نشود. عمده دل است ،خدا این مرکب را در اختیار ما قرار داده است ک دل با این مرکب ب سوی مقصد حرکت کند ." إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ " این نماد دل در بدن است.انسان عمل صالح را با بدن انجام می دهد،کسی ک بدن را خدا ازش می گیرد و جانش را می گیرد دیگر حسرت این اجتماعات را دارد،حسرت حضور در حرم امام رضا را دارد،حسرت یک سجده طولانی را دارد،حسرت حضور در عرصه های حماسی و جهادی 22بهمن و روز قدس و 9دی را دارد

این اعمال را انسان با بدن خود انجام می دهد،بدن مرکب خوبی است ،انسان این مرکب را در اختیار دل قرار بدهد و دلش را در اختیار خدا قرار بدهد ب جاهای خوب میرسد.در اخر میبیند ک هیچی از عمرش تلف نشده همه را ذخیره کرده برای عالم اخرت. " و ما تقدمو من خیر تجدوه عند الله " برای کسی ک مواظب عمرش نبوده عمرش را شیطان غارت کرده.

در مشهد تعدادی از جوانان را بردند پیبش آیت الله بهجت ایشان یک نگاهی ب جوانان کردند و فرمودند گرگ زیاد شده. خیلی ها طعمه گرگ شده اند و خودشان هم نفهمیدند. گرگ ها کمین کردند و این جوانان را می برند. گرگ های سیاسی،گرگ های غربی و گرگ های اقتصادی . آنقدر فراوان شده اند و همه هم طمع جوانان مارا دارند. بیچاره جوان ها!

انسان عمده سرمایه اش در جوانی است،در جوانی کاری از دستش برمی آید. در پیری کاری از دستش برنمی آید.

خادم بیت حضرت امام می گفت: من در کنار اتاق امام می خوابیدم ک اگر لازم بود در خدمت اقا باشم،در دل شب بلند شدم نیاز شد برم بیرون از کنار اتاق امام ک عبور می کردم صدای زجه و ناله امام حرکت را از من گرفت،آنچنان میسوخت و اشک میریخت منم سر ب دیوار گذاشت و با گریه امام گریه میکردم. امام بیرون آمدند برای تجدید وضو دیدند ک منم اینجا منقلب هستم گفتند : تا جوانی یک کاری کن برای خودت مثل من پیر ک بشوی نمی توانی کاری کنی برای خودت. حالا امام در جوانی چه جور تجارتی با خدا میکرد  و چطور عشق بازی میکرد ک الان می گوید دیگر نمیتوانم کاری بکنم. عمر ک بگذرد مقطع جوانی برجسته می شود.

" عن شبابه فیما أبلاه ، " می گویند : جوان  بودی طراوت داشتی و شاداب بودی  کجا گم اش کردی ب کی دادی جوانی ات را

شما می توانید بگویید ک در خدمت امام زمان بودیم،عمرمان را ب انقلاب دادیم ب دین دادیم . با تهاجم فرهنگی مقابله کردیم. ولی اگر یک جاهایی رفتید ک نباید میرفتید کم می آورید. جوانی خیلی قیمت دارد ،ارزان ندهید.

امام زمان مشتری شماست،پیغمبر مشتری شماست،حضرت زهرا مشتری شماست. در کنارش هم بلهوس ها قدرت طلب ها اینان همه چشمشان ب جوان ها و دانشجویان است. گاهی فتنه می کنند گاهی بحران ایجاد می کنند بیچاره جوان ها! اینان را پل قرار می دهند تا ب مقاصدشان برسند.

بنابراین دل خیلی مهم است،کشیک دل بکشید،نگذارید هرچه دیده می بیند دل برود دنبالش. دل را نگه دارید .بسپاریدش ب امام رضایتان،بسپارید ب امام زمانتان.

چیکار کنیم ک دلمان پاک باشد ک خدا طالبش باشد؟ خدا دل های فاسد را  نمی خرد." إن اللّه اشترى من المؤمنین أنفسهم وأموالهم " خدا مشتری مومن است .خدا با کافر و منافق ک معامله نمی کند .

یک آیه در سوره مبارک حشر است می فرماید ک : " وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ " هر وقت این آیه را می خوانم دلم میخواهد فریاد بزنم گریه کنم ،نکند خودم فاسق باشم و ندانم؟

قرآن محک می دهد،شاخص می دهد؛معیار می دهد ک ما خودمان را بشناسیم. " وَلَا تَکُونُوا " خدا آنقدر بنده اش را دوست دارد ک نمی گوید "تو اینجوری هستی" می گوید "تو مثل اونها نباش".

نتیجه خدا فراموشی،خود فراموشی است.کسانی ک آلت دست شیاطین جنی و انسی قرار می گیرند و عمرشان ب گناه و هوس و بطالت می گذرد عمرشان غارت شیطان می شود، اینان بر اثر خدافراموشی است ک عمر بر باد می رود.نتیجه عصیان خدا خود فراموشی است. خودیابی،خدایابی است. خود از دست دادن ،خدارا از دست دادن است.مالی ک صاحب دارد کسی جرات نمی کند نگاه چپ کند ب آن، ولی مالی ک ول است همه طمع می کنند ب آن. آدمی ک فاسق شد بی صاحب می شود!

فسق چ عیبی دارد ؟ عیب مهم اش این است اینکه فاسق را خدا هدایت نمی کند، خدا هدایت نمی کند یعنی چی؟ یعنی خدا رهایش کرده ول است دیگر.

" یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ "  آقا کم آوردیم! بیا خودت بار ما را ببند ک هیچی بارمان نیست عمرمان را دادیم و چیزی گیر نیاوردیم.هیچ چیز ذخیره نکرده ایم. کار ک نکردیم عملی ک ذخیره نکردیم. کمکمان کن ک دست خالی نرویم.

این نکته مهم است ک سرمایه ما عمر ماست،این سرمایه مشتری زیاد دارد،شیطان مشتری  است افراد سوء استفاده گر مشتری عمر ما هستند ،باید مراقبه داشته باشیم،مراقبه یعنی حواست ب این سرمایه باشد و ببینی ک کجا دارد آب می شود،این سرمایه را نگهداری کنیم.

ملکی تبریزی 3کتاب دارند،یکی المراقبات است،ترجمه های خوبی هم شده،حتما تهیه کنید و نگاهی ب آن بیاندازید.برنامه ایی است ک باعث می شود برنامه های سال و ماه و روزمان را داشته باشیم و از گنجینه هایی ک در طی روز برایمان نهفته بوده دسته خالی عبور نکنیم.یکی از کتاب هایی ک دارد اسرار صلاه است،سومین هم رسالة لقاء الله است. در این کتاب ایشون می فرمایند ک سالک باید برای  روز اش 4تا برنامه پییش بینی کند  1.مشارطه 2.مراقبه 3.محاسبه 4.معاتبه است.

در مشارطه انسان پروژه ایی را برای خود تعریف می کند و ب عهده می گیرد،مسئولیت هایی ک برای روزش ب اتفاق های دور و اطراف خود و نسبت ب انسان های اطراف خود دارد. چ مسئولیت هایی را خدا در اختیار من قرار داده.انسان باید مسئولیت هایش را بشناسد. مشارطه یعنی تعهدی ک بین خدای خود و خودش بسته است . اینکه چ تعهد هایی را برای این روزم دارم مراقبه است. اینکه کدام مسئولیت را کم کاری کردم تا برای جبران ان اقدام شود .بعد محاسبه است،امام موسی ابن جعفر می فرمایند : قبل از اینکه از ما محاسبه کنند ما خودمان باید  خودمان را محاسبه کنیم. بعد هم معاتبه است ،معاتبه همان معالجه است.

سرمایه عمر ماست چیکار کنیم ک این سرمایه ذخیره شود اول  ایمان بعدعمل صالح و بعد تواسیل ب حق است.

دشمن هجوم آورده باید دفاع کنیم ما در محاصره بی امان دشمنیم لذا شما آمدید ک ان شاءالله مجهز شوید و دفاع کنید در هرکجا ک هستید.باید خودتان را مواظبت کنید،برادر خودتان را مواظبت کنید ب پدر و مادر خود کمک کنید تا بندگی کنند. شما مامور خدا باشید برای خدا بنده ببرید. برای امام زمان قشون ببرید. آدم خودش اهل صبر نباشد دعوت ب صبرش معنی ندارد. لذا صبر در برابر گناه،صبر در طاعت.

صلی الله علیک یا اباعبدلله

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۵/۱۰
  • ۲۱۱ نمایش
  • Z.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی