نشریه نگاری

نشریه نگاری

رونمایی از نسخه جدید آیتگ

پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۰ ق.ظ

شبکه اجتماعی ساختاری اجتماعی است که از گروه‌هایی که عموما فردی یا سازمانی هستند تشکیل شده است و توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی به هم متصل‌اند. حضور شبکه‌های اجتماعی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بسیار پر رنگ‌تر و چشم‌گیرتر از سرویس‌بلاگ‌ها بود. به نظر می‌رسد که تازه تاسیس بودن این شبکه‌های اجتماعی، نشان از جهت گیری کاربران اینترنت به سمت این نوع فضاها یا به اصطلاح میکروبلاگ‌ها را می‌دهد.

فضای مجازی واقعا یک فضا است. یعنی ساحت‌های مختلف و شئون مختلف زندگی در آن باز تعریف می شود و ابعاد متعدد واقعی در زندگی ما دارد. ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و البته امنیتی.به نظر می‌رسد رویه‌ای که شبکه‌های اجتماعی در پیش گرفته‌اند در یک مجموعه قوی و یک دست نیز قابل دستیابی باشد و به جای اینکه این خدمات را در شبکه‌های اجتماعی متفاوتی ارائه بدهند در داخل اتاق‌های یک شبکه‌اجتماعی نیز بتوانند به اهداف خود برسند.

به گزارش خبرگذاری  دانشجو : شبکه ی اجتماعی "آیتگ" در تاریخ 22 بهمن 87 با جهتگیری اجتماعی- اقتصادی که محتوای آن براساس و محور کارآفرینی شکل گرفته و هر روز هم گسترش می‌یابد ،با مدیریت احمد خلیق راه اندازی شد.

وی به عنوان موسس آیتگ شناخته میشود. او در 22 بهمن 87 برای اولین بار نام آیتگ را برسر زبانها انداخت و پس از مسئولیت آن را به امین جوانشیر سپرد. عـضویت در آیتگ ابتدا فقط مخصوص دانشجویان پیام نور چناران بود و توسط کارت ثبت نام انجام میشد که در ابتدا خدمات دانشجویی (مانند ثبت ژتون و...) انجام میداد و پروژه دانشجویی ترم اول احمد خلیق بود.

در طی این 4 سال، آیتگ حدود 26 مدیر داشته است که در بازه های زمانی مختلف فعالیت میکرده اند. اصول حفاظت اطلاعات آیتگ در طی چند ماه اخیر، بسیار جدی تر شده است و فایل های آیتگ در حافظه ای ذخیره میشوند که فقط توسط اثر انگشت آقای خلیق باز میشوند .

نسخه فعلی آیتگ تمامی ویدئو های ارسال کاربران را به فرمتflv تبدیل میکند. برای انجام این کار، حدود 90 نرم افزار روی سرور نصب شد، که به صورت گروهی فعالیت میکنند و عملیات تبدیل فیلم ها را انجام میدهند. زمانی که این نسخه از آیتگ نصب می شد، تمامی مطالب نسخه قبلی آیتگ به این نسخه انتقال داده شد،

شماره خط پیامک آیتگ 30002342 است، اما در این نسخه از آیتگ هیچ جایی برای معرفی آن به کاربران در نظر گرفته نشده بود و کمتر کسی از وجود این خط پیامک مطلع است. برای استفاده از این سرویس باید ابتدا شماره موبایل خود را در قسمت "ویرایش مشخصات" ثبت کنید و سپس به آیتگ پیامک بزنید تا پیامک شما در پروفایل شما درج شود.

آیتگ دارای سیستم تعمیر خودکار است. که از حدود ساعت 2 تا 4 بامداد (ساعت خلوتی سایت) فعال شده و بانک ها اطلاعاتی و فایل های اجرایی را بررسی میکند و در صورت خرابی، آن را ترمیم میکند.

برای راه اندازی نرم افزار چت آیتگ، از هیچ سکوی خارجی استفاده نشده است و این برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد که یک نوع سیستم جدید و خاص محسوب می شود و تقریبا با همه فرق دارد و با هر سه نسخه سیستم عامل ویندوز یعنی ویستا ، سون (SEVEN) و ایکس پی ، سازگار است . سیستم کار آیتگ به این صورت می باشد که شما در سایت امکان چت  ندارید! ولی با نرم افزار سبکی که باید از سایت دانلود کنید می توانید با دوستان خود چت کنید.یک نرم افزار تقریبا شبیه به یاهو مسنجر است که به شما امکان چت با دوستانتان را می دهد.(البته این نرم افزار هرگز امکانات یاهو مسنجر را ندارد) در این نرم افزار شما می توانید لیست تمام افرادی را که در آیتگ آنلاین هستند را مشاهده و با آن ها چت کنید.هر چند نرم افزار آیتگ بخوبی طراحی شده و یک مسنجر خوب است ولی طراحی این سایت می توانست از بهتر باشد و کمی دلچسب شود.در این شبکه اجتماعی هم مثل بیشتر شبکه  ها ،کمبود کاربر بی داد می کند! و کاربران کمی پیدا می شوند ولی در هر حال طراحی آیتگ خاص بوده و یک نوآوری محسوب می شود.نسخه موبایلی هم در این شبکه ی اجتماعی عمل کرد مطلوبی داشت است.


  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۵/۱۶
  • ۵۴۲ نمایش
  • Z.GH

نظرات (۱)

سلام
اول اینکه من هیچ وقت مسئول این شبکه اجتماعی نبودم و از اول خود آقای خلیق بوده و به هیچ کسی هم نداده
فقط افرادی بودند که به عنوان مدیر سایت فعالیت کردند که شما هم اشاره کردید
من یه زمانی مسئول نشریه آیتگ بودم
در کل گزارش خوبی بود. اطلاعات خوبی هم داشت که بعضی هاش برای خودم هم تازه و جالب بود.
اما از بعد فنی، تیترتون اصلا مناسب نبود. باید حتما روی تیتر زدن بیشتر کار کنید. چون بعضی مطالب دیگه تون هم تیترهای خوبی نداشت. تیترهای مجلات و روزنامه ها رو حتما نگاه کنید و در نشریه تون از شورای تیتر حتما استفاده کنید. خود این کار میتونه به افزایش قدرت تیتر زنی بچه ها کمک کنه.
میتونستید از میان تیتر استفاده کنید. بهتر میشد.
عکس هم میتونستید استفاده کنید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو هم لازم نبود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی