نشریه نگاری

نشریه نگاری


وی نتیجه قرار گرفتن در شعاع ولایت خدای متعال را تحت ولایت بودن او دانست و گفت: خداوند کسانی را که تحت ولایت او هستند از ظلمت و تاریکی به نور پیش می برد و هر لحظه به نورانیت وی می افزاید این اثر ولایت است. ولایت خدای متعال بر انسان شرایطی دارد اگر آن شرایط تحقق یافت، ولایت خدا تحقق می یابدو شرط آن ایمان است،ایمان هم یک معنای گسترده و فراگیری دارد. ایمان به غیب یکی از مهم ترین مصادیقش ایمان به کتاب،معاد و ذات مقدس ائمه معصومین علیه سلام است  ،ایمان به آموزه ها و معارف دین است ، همه این حوزه ها را ایمان فرا می گیرد.

 ابوترابی ادامه داد : کسانی که در این عرصه ها به یک اعتقاد محکم و راسخ دست پیدا کنند،به ایمانی  تزلزل ناپذیر دست پیدا کرده اند. لذا برای اینکه ما ولایت الله داشته باشیم و ولایت رسول الله را داشته باشیم باید به مدارج ایمان خود بیافزاییم. اگر ایمان کامل باشد یعنی ما تحت حمایت کامل ولایت خدا قرار گرفته ایم. اگر خدا ولی انسان شد،همان اتفاقی که در عالم تکوین رخ داد می افتد. چرا در کل عالم آفرینش شما کم ترین نقطه ضعفی را نمی بینید؟ نظام احسن است با بالاترین نظم در اوج حکت و زیبایی خلق شده است،زیرا همه عالم تکوین تحت ولایت خداست.

نائب رئیس مجلس با اشاره به اهمیت خالص بودن ایمان یادآور شد: انسان در سایه ایمان به نقطه ایی می رسد که در تمام امور اداری و اختیاری خود را تحت ولایت خدا قرار می دهد . همان دست رحمت و حکمت که کل عالم تکوین را مدیریت می کند وجود انسان هم او اداره می کند،معنای ولایت الله یعنی این. انسان مومن خود را در مدار توحید قرار می دهد اوامر خدا در وجودش حاکم است نه شهوات و امیال ، این می شود ولایت الله .

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۵/۱۳
  • ۴۷۰ نمایش
  • Z.GH

نظرات (۲)

  • بصیر .............
  • بقیع قلب ماست
    هشتم شوال، سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع توسط وهابیت را تسلیت عرض می نمایم.
    پاسخ:
    بقیع قلب ماست
    منم تسلیت میگم بهتون
    ممنون
    و این
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی